Als je wilt dat je lancering een succes wordt en dat het je veel klanten gaat opleveren, moet je een sterke, duidelijke strategie hebben. Deze 4 onderdelen mogen in ieder geval niet in je lanceringsstrategie ontbreken.

Wanneer je een dienst of product gaat lanceren, komt er zoveel meer bij kijken dan alleen een paar posts en e-mails schrijven waarin je aankondigt dat het te koop is. Als je wilt dat je lancering een succes wordt en dat het je veel klanten gaat opleveren, moet je een sterke, duidelijke strategie hebben. Deze 4 onderdelen mogen in ieder geval niet in je lanceringsstrategie ontbreken.

Lees ook: 4 slimme trucjes voor meer verkopen tijdens je lancering

1. Deel social proof
De makkelijkste manier om mensen ervan te overtuigen dat iets goed is, is door hen te laten zien dat anderen het goed vinden. Veel mensen kopen pas iets als ze positieve ervaringen van anderen hebben gelezen, wat betekent dat testimonials echt onmisbaar zijn tijdens je lancering. Wanneer je je aanbod voor het eerst lanceert, heb je waarschijnlijk nog geen testimonials. Je kunt dan twee dingen doen:
• Alvast een aantal mensen toegang geven tot je dienst of product, in ruil voor een testimonial.
• Als je anderen al eens met dit onderwerp hebt geholpen – bijvoorbeeld tijdens coaching of met een project – kun je vragen of zij een testimonial voor je willen schrijven.

2. Spreek tot de verschillende klanttypen
Sommige mensen kopen meteen, anderen wachten tot de laatste minuut. Sommigen twijfelen dagenlang of het wat voor hen is, anderen luisteren volledig naar hun intuïtie. Om zoveel mogelijk mensen aan te kunnen spreken, is het belangrijk dat je al deze types in gedachten houdt tijdens het maken van de content voor je lancering.

3. Focus op het resultaat
Mensen kopen een cursus niet voor de informatie, maar voor de transformatie. Natuurlijk moet je tijdens je lancering duidelijk maken wat mensen precies krijgen als ze kopen, maar je doelgroep is vooral geïnteresseerd in wat het hen gaat opleveren. Focus je daarom echt op het resultaat en maak goed duidelijk hoe jouw cursus hun leven / bedrijf / gezondheid / relaties gaat verbeteren.

4. Verkoop elke dag tijdens je lancering
Elke dag je aanbod pitchen voelt misschien heel salesy & pusherig, maar onthoud dat niet iedereen al je posts & stories ziet en al je e-mails leest. Daarnaast: mensen moeten gemiddeld 7x over een dienst / product horen voordat ze erin investeren, dus het is alleen maar slim om ze in korte tijd meerdere keren over je aanbod te vertellen.

Lees ook: 3 slimme tips voor meer verkopen