Wanneer je meer klanten wilt aantrekken en meer wilt verkopen via Instagram, zijn er 6 soorten content die je moet delen.

Lukt het je maar niet om genoeg klanten aan te trekken?⁣ Dan betekent dat meestal dat je te weinig aandacht besteedt aan het opwarmen van je doelgroep.⁣ Voordat je volgers bereid zijn om je dienst of product te kopen, moeten ze namelijk meerdere fases door; ze moeten je vertrouwen, ze moeten een connectie met je voelen en ze moeten ervan overtuigd zijn dat jij ze daadwerkelijk kunt helpen.⁣ Om dat voor elkaar te krijgen, zijn er 6 soorten content die je moet delen:

Lees ook: 3 slimme tips voor meer verkopen

1. Pain & pleasure points
Dit is content waarin je de pain points en de pleasure points van je doelgroep benoemt. De meeste mensen kopen namelijk vanuit emotie en de beste manier om die emotie aan te spreken, is door ze te confronteren met waar ze nu staan maar helemaal niet willen staan – de pain points – en ze vervolgens te laten zien wat mogelijk is en welke resultaten ze kunnen behalen – de pleasure points.

2. Educatieve content
Educatieve content is content waarin je waardevolle tips deelt en waarin je je doelgroep iets nieuws leert.⁣ Door educatieve content te delen, geef je je volgers een idee van de waarde en de kennis die je in je dienst / product biedt en het helpt je om jezelf als expert neer te zetten, omdat je je doelgroep nieuwe inzichten geeft en je hen laat zien hoeveel kennis jij over een bepaald onderwerp hebt.⁣

3. Persoonlijke content
Mensen kopen sneller als ze een connectie met je voelen. Tegenwoordig kijken mensen namelijk niet alleen meer naar het product; ze kijken ook naar de beleving en het gevoel dat ze bij een bepaald bedrijf / persoon hebben⁣. Het is dus belangrijk dat je je doelgroep een goed gevoel geeft. En hoe meer je doelgroep jou leert kennen en hoe meer ze het gevoel krijgen dat jij net zo bent als zij, hoe beter het gevoel wordt dat ze bij je hebben – en hoe sneller ze dus iets bij je zullen kopen.⁣

Lees ook: 3 slimme tips om te verkopen via Instagram Stories

4. Social proof
Social proof geeft mensen een idee van wat ze van je dienst of product kunnen verwachten en het geeft ze de bevestiging dat jouw diensten / producten ook daadwerkelijk resultaat opleveren. Door social proof te delen, laat je je doelgroep zien wat het jou heeft opgeleverd, wat het anderen heeft opgeleverd en wat het ook hen kan opleveren.

5. Expert positionering
Door jezelf als expert neer te zetten en door je successen te delen, creëer je een bepaalde mate van bewondering en zorg je ervoor dat mensen je serieus nemen. En aangezien mensen vooral kopen van mensen die ze bewonderen en die bereikt hebben wat ze zelf graag zouden willen bereiken, is dit soort content onmisbaar op je account.

6. Sales content
Sales content is content waarin je je dienst of product promoot. Als je meer klanten wilt krijgen, is het belangrijk dat je dit soort content regelmatig deelt – het liefst wekelijks. Het is hierbij belangrijk dat je een combinatie van hard selling & soft selling gebruikt.

Lees ook: 6 redenen waarom je Instagram volgers niet van je kopen